vineri, 19 august 2011

Prajitura cremoasa cu mac, branza si lamaie


           Reteta am preluat-o de la Laura Laurentiu,cu mici modificari pe care o sa le notez mai jos.Este o prajitura racoritoare fiind acrisoara,numai buna pentru zilele toride de vara.
           
                      Ingrediente pentru o tava de 26X20:

                Blat: 4 albusuri
                        5 lg zahar
                        50 g unt topit (eu nu l-am folosit)
                        4 lg mac macinat
                        1 praf sare
                        100 g faina

            Crema: 4 galbenusuri
                        200 ml lapte
                        2 lg amidon
                        coaja de la 1 lamaie
                        6 lg zahar
                        200 ml frisca
                        1 lg esenta vanilie
                        1 plic gelatina granulata( eu nu am folosit)
                       
     Lemon curd: 2 oua intregi
                         3 lamai (eu am folosit 2)
                         6 lg zahar
                         50 g unt
          
           Glazura :150 g cioc
                         50 ml lapte
                        
           Decor    : bucati de coaja de lamaie confiata sau capsuni sau ce doriti voi

                
               Pentru blat:
          Tava pe care am folosit eu 27X23.Albusurile se bat spuma tare cu sare apoi se adauga zaharul,apoi se incorporeaza macul,faina si untul topit.Se amesteca de jos in sus cu o spatula.Mentionez faptul ca eu am dublat cantitatile de la blat si am copt pe rand 2 blaturi, nu am folosit unt, si am pus 1 lg-tza de praf de copt.
        
              Crema:
           Dupa cum am precizat ca am dublat cantitatile la blat,am ramas deci cu 8 galbenusuri pe care le-am folosit la crema.Galbenusurile cu zaharul si cu amidonul se freaca, se dizolva cu laptele, se pun pe foc mic si se fierbe pana se ingroasa. Se da deoparte si se adauga esenta de vanilie si coaja de lamaie.In crema fierbinte se adauga branza bine scursa si se mixeaza.Se lasa sa se raceasca. Frisca se bate bat si se amesteca cu crema de branza racita.

              Lemon curd:
            Cele doua oua impreuna cu amidonul,zaharul, zeama si coaja de la cele 3 lamai (eu am folosit doar 2 si a fost suficient pentru gustul meu) se bat si se pun pe foc pana se ingroasa, se da deoparte si se adauga untul amestecand pana se raceste.

               Glazura: ciocolata se topeste pe aburi impreuna cu laptele
                
                    Prajitura se asambleaza astfel:se pune un blat apoi jumatate din crema de branza si dam la congelator cateva minute cat sa se intareasca crema, apoi se intinde peste crema lemon curd-ul dam din nou la congelator pt cateva minute apoi intindem cealalta jumatate de crema pe care o acoperim cu celalalt blat. Prajitura se da la frigider pentru o ora apoi se taie in patrate, apoi se glazureaza fiecare bucata in parte cu ciocolata topita cu ajutorul unei linguri.
                                
        
             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu