sâmbătă, 20 august 2011

Prajitura frantuzeasca


 
                  Este o prajitura cu un aspect deosebit si unde mai pui ca e si rapid de facut?Reteta am preluat-o de la Sydonia si am facut mici modificari la crema, dar am sa va spun la momentul potrivit despre ce e vorba.

                Foi: 300 g faina
                       150 g zahar
                       1 ou
                       1 praf copt
                       2 lg cacao
                       200 ml smantana

      Umplutura:6 albusuri
                      250 g zahar
                      150 g cocos
                      cateva visine din compot sau proaspete
                      stafide

           Crema: 6 galbenusuri
                       1 budinca vanilie
                       500 ml lapte
                       250 g unt (eu am pus doar 200g)
                       250 g zahar
                       2 lg amidon (acestea nu erau prevazute in reteta dar le-am considerat necesare)

           Decor: pudra de cacao

             Foi:(eu am folosit tava 23X27)
                     Din toate ingredientele se framanta un aluat care se imparte in 2 parti egale si apoi se intind 2 foi.
          
            Umplutura:
              Albusurile se bat spuma tare impreuna cu zaharul apoi se adauga cocosul amestecand usor cu o paleta.    

             Intr-o tava tapetata cu hartie de copt sau unsa si tapetata cu faina intintem prima foaie, peste aceasta turnam umplutura de cocos si deasupra presaram cateva visine si stafide, apoi acoperim cu a 2-a foaie intinsa.Dam totul la cuptor preincalzit si lasam pana trece testul scobitorii.Intre timp ne ocupam de crema.

                    Crema:
                          300 ml lapte punem la fiert, galbenusurile cu budinca, amidonul si zaharul le amestecam  si apoi turnam peste ele 200 ml lapte amestecam bine si knd laptele fierbe turnam compozitia de galbenusuri peste el.Se amesteca cu un tel pana se ingroasa apoi se da deoparte.Crema racita se amesteca cu untul frecat spuma in prealabil.

                     Aceasta crema se intinde peste blatul copt.Deasupra de pudreaza cacao sau capucino.
                            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu