vineri, 19 august 2011

Prajitura Rigo Jancsi


            O prajitura foarte veche, care are mai multe retete eu va prezint una dintre ele.

              Blat : 6 oua
                      6 lg zahar
                      6 lg apa rece
                      3 lg cacao
                      4 lg faina
                      5 g praf copt

         Crema: 500 ml frisca
                     400 g cioc lapte
                     2 lg ness(eu nu am mai pus)

      Glazura:   200 g cioc
                      100 ml lapte

                 Este bine sa incepem cu crema pentru ca aceasta va trebui tinuta la frigider pentru 3 ore. Deci:
          Crema:
                Se pune frisca lichida intr-un vas pe baie de aburi, se pune ciocolata rupta bucatele cand incepe sa fiarba se pune si nesul(eu nu am folosit) si se amesteca pana cand ciocolata este topita complet.Se da la o parte si cand e rece o bagam la frigider pentru 3 ore.

          Blat:
               Ouale se bat impreuna cu zaharul pentru 10 minute; se adauga cate o lg de zahar pe rand.In final se adauga faina+praf de copt+cacao, apoi se amesteca cu o lingura de lemn. Se baga la cuptor si cand e rece se taie in 2.Se insiropeaza (sirop format din 200 ml apa esenta rom zahar)
 Dupa cele 3 ore crema se mixeaza ,se pune intre foi si deasupra se glazureaza cu cioc topita in lapte.



        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu