vineri, 19 august 2011

Prajitura cu ciocolata,frisca si MARS

            Reteta am preluat-o de la Miha, dar am facut pe ici colo niste modificari.Pana acum am facut de 2 ori aceasta prajitura si a fost un adevarat succes.

                     Blat(3 foi):  6 oua (eu am folosit 9)
                                       6 lg zahar
                                       6 lg faina (eu 9)
                                       3 lg ulei(unt topit)
                                       3-4 lg cacao
                                       10 g praf de copt

                      Crema1   :  200 g ciocolata
                                        200 ml frisca lichida

                      Crema 2   : 200 ml frisca lichida
                                        50 g ciocolata rasa
                                        3 batoane "Mars"
                                        5 g gelatina  
    
                            Sirop:   150 ml apa
                                        100 g zahar
                                         rom  
                    
                        Glazura :  100g cioc
                                        2 lg lapte
                                        1 lg unt(eu nu am mai pus)

                                
                                 Blat:(eu am folosit o tava mica 23X27)
                                     Ouale se separa.Galbenusurile se freaca putin cu uleiul.Albusurile se bat spuma tare cu zaharul ca pentru bezea, apoi se adauga galbenusurile, se amesteca de jos in sus cu o spatula.Faina se amesteca cu praful de copt si cacaoa si se adauga compozitiei amestecand foarte usor cu o spatula. Compozitia se imparte in 3 parti egale (foi), care se coc pe rand intr-o tava cu hartie de copt si se lasa pana trec testul scobitorii.
                                    
                                 Crema1:
                                         200 ml frisca se amesteca cu 200 g ciocolata si se pun pe foc mic pana se topeste ciocolata(dar nu trebuie sa fiarba).Ciocolata topita se transfera intr-un alt vas si se da la frigider 2-3 ore.Dupa acest timp se mixeaza pana se transforma intr-o crema, se tine la frigider pana se asambleaza prajitura.

                                Crema2:
                                        Gelatina se pune la hidratat cu 2 linguri de apa si se lasa 10 min.Frisca se bate spuma tare si pestea ea se adauga in fir subtire gelatina dizolvata cateva secunde la microunde sau pe bain marie.Se mixeaza pana se incorporeaza gelatina.Batoanele Mars se tau cubulete si se amesteca cu frisca batuta si ciocolata rasa.Se da la frgider.
 
                              Sirop: (eu nu am insiropat prajiturica)
                                      Apa si zaharul se fierb pana ce acesta se topeste.Cand s-a racorit putin se pune romul.

                              Asamblare:
                    Foaie insiropata, intindem crema de ciocolata(ganache), apoi foaie,insiropam din nou foarte putin,intindem crema de frisca cu Mars, apoi ultima foaie pe care o insiropam putin si apoi dam la frigider cateva ore(sau peste noapte).Cand prajiturica s-a asezat, se prepara glazura: ciocolata cu laptele se topesc pe aburi si se amesteca bine, lasam putin sa se racoreasca apoi se intinde peste prajitura.

                                       
                             


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu