sâmbătă, 20 august 2011

Prajitura "Pacatul dulce"

   

  Aceasta prajitura este mirobolanta!Reteta ii apartine intru totul Laurei Laurentiu, si este foarte foarte delicioasa.
                 
                   In prima poza am facut-o cu visine proaspete, iar in a 2-a am pus visine din compot,oricum ar fi este extraordinara!

                    Foi: 8 albusuri
                          10 lg zahar
                          2 lg amidon (eu am folosit faina)
                          10 lg nuca macinata

               Crema: 1/2 l lapte
                           5 lg amidon alimentar
                           3 plicuri zahar vanilat
                           1 esenta vanilie
                           220 g zahar
                           300 g unt (esu am folosit 400ml frisca batuta)

                Jeleu :  300 g visine
                            250 ml apa (sau suc de compot daca folositi visine din compot)
                            150 g zahar
                            3 lg amidon
                            gelatina granule (eu nu am mai folosit)
  
             Glazura:  150 g ciocolata alba
                            3 lg lapte
                            50 g ciocolata cu lapte
                             

                           Foi:
                               Albusurile se bat spuma tare, se adauga zaharul pana se dizolva complet.Se adauga nuca+amidonul(faina) si se amesteca usor cu o paleta.Jumatate din compozitie se pune intava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor pana trece testul scobitorii.A 2-a foaie se face identic.

                        Crema:
                              400 ml lapte cu 220 g zahar(eu am folosit mai putin zahar pt ca frisca cu care am amestecat la sfarsit este destul de dulce) se pun pe foc,100 ml lapte cu amidonul se omogenizeaza , cand laptele fierbe se adauga amidonul amestecand pana da cateva clocote si se leaga. Se ia de pe foc, se adauga zahar vanilat cu esenta.Se amesteca,se acopera vasul cu o folie alimentara (pt a nu face pojghita) si se da la rece.Apoi se mixeaza cu untul taiat bucatele.(eu am batut  400 ml frisca foarte tare si am amestecat-o cu crema racita).

                        Jeleu:
                              Visinele cu 200 ml apa si cu zaharul se pun pe foc.restul de 50 ml apa se amesteca cu amidonul.Cand apa cu visinele dau in clocot se adauga amidonul.(compozitia se poate pisa cu blenderul sau mixerul vertical)
         
                       Asamblare:
                    Pe prima foaie se pune 1/2 crema si se da 10 mion la congelator,apoi se pune deasupra jeleul usor caldut, se raceste bine de tot apoi cealalta 1/2 crema  si se acopera cu a 2-a foaie.Se da la rece apoi se glazureaza cu ciocolata alba topita cu putin lapte pe aburi, si dupa ce se intareste se traseaza carouri de ciocolata cu lapte(topita) direct din seringa.      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu