joi, 25 august 2011

Prajitura Gabriela



 
              Daca doriti sa va incantati oaspetii cu un desert delicios....ati nimerit reteta:P. Aroma de nuci cu crema racoroasa de lamaie care se topeste in gura nu va vor lasa indiferenti.


            Blat: 10 albusuri
                    400 g zahar(eu am pus 300)
                    300 g nuca
                    2 lg faina
                    2 lg-tze praf copt

          
        Crema :10 galbenusuri
                     200 g zahar
                     4 lg faina
                     400 ml lapte
                     sucul si coaja de la o lamaie
                     400 g unt (eu am folosit 400 g frisca batuta)
     
                           Blat:(eu am folosit o tava de 20/30)
                           Se fac doua blaturi ;  5 albusuri se bat spuma tare cu 200 g zahar, apoi se adauga 1 lg faina cu 1 lg-tza praf copt si 150 g  nuca macinata.Compozitia se toarna in tava si se coace pana trece testul scobitorii. Al doilea blat se face identic din ingredientele ramase.

                            Crema:
                           Intr-o cratita punem asa:zaharul,faina,laptele,galbenusurile;apoi se amesteca putin si se pun pe foc mic sau pe baie de aburi, se lasa la fiert pana devine o compozitie omogena si groasa.Se freaca untul spuma cu coaja rasa si zeama de la lamaie (eu am batut 400 ml frisca spuma tare).  Aceasta compozitie se adauga la crema complet racita si se mixeaza.Crema se pune intre blaturi.
 
                        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu