luni, 29 august 2011

Prajitura cu foi, visine si bezea


HMM  prajitura asta este foarte racoritoare numai buna pentru vara cand nu se prea mananca prajituri.Reteta am preluat-o de aici, dar putin am modeficat-o numai putin:P

             Foi: 6 galbenusuri
                    160 g zahar
                    5 lg ulei
                    3 lg cacao
                    putina sare
                    200 g faina
                    1 plic praf de copt
                    1-2 lg smantana, cat sa lege aluatul


        Crema:700 ml lapte (eu 350 ml lapte)
                   2 budinci vanilie(eu am folosit 1 budinca)
                   4 lg zahar
                   100 g unt moale


        Bezea: 6 albusuri
                   5 lg zahar
                   zeama de la o lamaie


       Crema2: visine proaspete(sau dintr-un compot)
                     zahar dupa gust
                     1-2 lg amidon

 
       Glazura: 200 g cioc
                    2 lg ulei


                Foi: (eu am folosit o tava 23X27)
                  Se freaca galbenusurile cu zaharul si sarea pana se albesc, se adauga apoi treptat uleiul, faina amestecata cu cacaoa si praful de copt, iar la sfarsit smantana.Se framanta putin, se imparte in doua si se intind doua foi, care se coc pe dosul tavii de aragaz.

                 Crema:
                  Se prepara budinca conform indicatiilor de pe plic, sau se face crema de vanilie mai tare, dupa reteta proprie, si rece se amesteca in untul moale batut cu mixerul.

                 Bezea:
                      Albusurile de bat spuma teapana cu zaharul si zeama de lamaie pe aburi ca sa fie putin mai tare(pt ca deasupra acesteia se va pune crema de visine si glazura de ciocolata).Eu am batut-o cu mixerul pe baie de aburi cam 30 de min si am mai adaugat si cate 1 lg de amidon si 2 lg de miere,pentru o mai buna consistenta.

                 Crema 2:
                       Se face crema de visine, punandu-se doua, trei linguri de zahar peste visine si lasandu-le sa-si lase zeama.Treaba asta se poate face cu o zi inainte, sau de dimineata, daca se face prajitura dupa amiaza, adica sa aiba timp visinele sa-si lase zeama.Visinele cu zeama, mai putin 3-4 linguri de zeama, se pun pe foc, cele doau linguri de amidon se amesteca cu zeama ramasa (3-4 linguri ) si se adauga la visinele de pe foc.Se lasa pana cand crema devine translucida.daca e prea mult amidon, adaugati putina apa, daca e prea moale, mai dizolvati o lingura de amidon in putina apa, si adaugati-o la crema.

                  Pentru glazura de ciocolata topim ciocolata cu uleiul la baie de aburi si omogenizam.

             Asamblare:

            Foaie-budinca-foaie-bezea-crema de visine-glazura de ciocolata

Un comentariu:

  1. Foarte frumos ti-a iesit prajitura. Ai explicat foarte, foarte detaliat.
    Sa ai un An nou minunat.

    RăspundețiȘtergere